Avvisas av DSL: Vad göra härnäst? Naked DSL är ADSL2 bredband utan abonnemang. Dess idealiska för hushåll som inte använder hemtelefon, antingen för att de föredrar VoIP-applikationer som Skype, eller de använder sin mobiltelefon för alla sina samtal. Dock är DSL inte tillgänglig överallt och din ansökan kan avvisas av flera skäl. Om ditt första val Internet Service Provider (ISP) har just informerat dig att din ansökan har misslyckats, har du fortfarande gott om andra alternativ. Vissa Internetleverantörer kan erbjuda DSL, andra cant Om du ringer ett par olika leverantörer och en del berättar Naked DSL är tillgänglig och en del säga att det inte betyder det bara att inte alla leverantörer kan erbjuda DSL i ditt område. Detta är ofta fallet i mindre tätbefolkade områden, där ADSL2 erbjuds endast av en handfull leverantörer, eller inte alls. Ditt hem telefonlinje är inte aktiv Många Internetleverantörer kräver en aktiv linje hemtelefon (dvs, är du redan betalar Telstra eller annan leverantör abonnemangskostnader) innan de ger dig en naken DSL-tjänst. Detta verkar en konstig skick och är särskilt frustrerande för människor som har precis flyttat hus. Tyvärr är detta precis det sätt som DSL fungerar. Alla internetleverantörer som erbjuder DSL kräver en aktiv linje för att starta processen. Man kommer dock erbjuda sig att ta detta första steg för dig, medan andra kommer att be dig att aktivera raden själv. Det rekommenderas inte att aktivera raden själv med Telstra, eftersom du kommer att debiteras en avgift för att koppla inom de första tre månaderna av aktivering. Om du vill ha DSL från en inaktiv linje, det är bättre att välja en ISP som kommer att aktivera (då avaktivera) telefonlinje för din räkning. I detta scenario ta en titt på planer från iiNet (ringa 1300 796 169) och iPrimus (1300 139 939). Naked DSL på ett par Vinst eller RIM Inledande kontroller kan ha föreslagit Naked DSL är tillgängliga, men nu har du fått höra du är på ett par Vinst eller RIM och servicen är plötsligt tillgänglig. I detta fall, du kommer att få höra samma historia från någon ISP du ringer. Dessa villkor avser infrastruktur problem som hindrar dig från att komma åt en ADSL2 tjänst, och därför DSL. Istället kan du överväga kabel bredband om det finns i området (kalla Optus på 1800 780 186 för att ta reda på), mobilt bredband eller ADSL1 med en telefonlinje. Mobilt bredband kräver inte en telefonlinje, men det är mycket långsammare och mer osäker än ADSL2 tjänster. ADSL1 kommer att ge dig en bättre kvalitet anslutning men du kommer också att behöva en telefonlinje. Betala för en telefonlinje bara för att få en Internet-anslutning är inte idealisk, men om du kombinera båda tjänsterna genom samma leverantör, kan du ofta spara pengar. iPrimus har några bra planer värde ADSL1, inklusive 40 GB plus en telefonlinje för $ 69,90 per månad, på en 24, 12 eller 0-månaders plan. Dodo har också en rad ADSL1 planer för alla plånböcker, från endast $ 49,80 för bredband och en hem telefonlinje med 1GB, till obegränsad data plus ett hem telefonlinje för $ 89,90 i månaden. Ge Dodo ett samtal på 1300 731 143. Regionala områden DSL kräver ett ADSL2-anslutning, och denna typ av bredband är inte tillgänglig överallt. Ring flera olika leverantörer först, inklusive iiNet, internoden (ring oss på 1300 107 856 för internoden planer) iPrimus och TPG (1300 107 856 igen) att ta reda på om någon kan erbjuda DSL i ditt område. Om Naked DSL är tillgänglig kan du välja vanligtvis för en ADSL1 eller mobilt bredband planen i stället.

mobilt bredband