Vilken bredbandsleverantör har de mest nöjda kunder? Vid Jämför Bredband vi genomgående frågat om priser, hastigheter och data begränsningar av bredband planer. Men när dessa planer alternativ är ganska lika mellan olika Internet Service Providers (ISP) , är nästa fråga oundvikligen alltid densamma: Vilken bredbandsleverantör har den bästa kundservice och teknisk support? I en nyligen April 2011 undersökning gjord av Roy Morgan Research, runt 13 tusen australiensare som är över fjorton år tillfrågades hur nöjda de var med den totala servicen av deras ISP. Undersökningen genomfördes under en 6-månadersperiod, med genomsnitt analyseras varje månad på om en bredbandsleverantör rsquos tjänsternas kvalitet hade förbättrats eller minskat över hela halvårsperioden. Nio stora internetföretag har analyserats, och här rsquos hur deras kundtillfredsställelse nivåer betyg: 1. internoden: En massiv 92% av internoden kunderna var antingen ldquovery rdquo eller ldquofairly rdquo nöjda med internoden rsquos service. Även om detta betyg hade gått ner från 95% ett halvår tidigare, detta är fortfarande nästan 20% högre än branschens genomsnitt på 73%. 2. iiNet (1300 796 169): iiNet är den näst största bredbandsleverantör i Australien, men detta visste rsquot stoppa den från att komma in på nr 2 med 89% av nöjda kunder. Detta var dock en liten minskning från 91% betyg i oktober 2010. 3. TPG: (1300 764 000): Även om TPG är i allmänhet billigare än de två Internetleverantörer på toppen av listan det fortfarande kommer ut med ett ganska positivt resultat. 80% av kunderna är nöjda, en nedgång från 83% för sex månader sedan. 4. Optus: (1800 780 186): Optus är den första ISP i undersökningen att ha en ökad kundtillfredsställelse. 79% av kunderna var nöjda med deras tjänst, en ökning från 75% för ett halvår sedan. 5 Telstra stänga bilden:. Återigen, den största Internet-leverantör i Australien inte motsvarat genomsnittet i branschen. 70% av kunderna var minst ldquofairly nöjda rdquo, en ökning från 69% för sex månader sedan. Stänga bilden rsquos ldquodissatisfaction rdquo kvoten var relativt hög, med 10% av klienterna säger att de var missnöjda med deras tjänst. 6 AAPT:. AAPT minskade med 5% jämfört med föregående halvår, från 74% till 69% av nöjda kunder. 7. Dodo (1300 731 143): Dodo är en riktig framgångssaga i form av förbättring under undersökningsperioden, men måste fortfarande fortsätta jobba på sin servicekvalitet. Med en massiv ökning med 9%, gick Dodo från 59% till 68% av nöjda kunder. Men toppade Dodo fortfarande ldquodissatisfied rdquo listan med 13% av kunderna uttrycka sin frustration med ISP. 8. 3 Mobil: 3 Mobil rsquos kunder inte var rsquot speciellt nöjd med ISP under undersökningsperioden. Nöjd siffrorna sjönk 9%, från 70% till 61%. 9. Vodafone: Precis som sina partnerföretag 3 Mobile, fortsatte Vodafone dess fall, med tillfredsställelse nivåerna sjunker från 67% till 61%. Vodafone kommer att behöva göra mycket för att säkerställa nöjda kunder i framtiden. Det gamla ordspråket, får ldquoYou vad du betalar för, rdquo kanske inte alltid ringer sant i den australiska bredband marknadsplats. Även internoden har den bästa kundservicen, dess $ 59,99 DSL 150GB planen är en av de billigaste runt. Du får en hel del uppgifter, rsquos den på en månad till månad kontrakt, och du kan använda din kvot när du vill. TPG och dess $ 9,99 ADSL2 + 10GB plus $ 30 hemtelefon bunt är lika billigt som det blir, men tjänsten är fortfarande av högre kvalitet än genomsnittet i branschen. Detsamma kan sägas om Optus. Optus tillfredsställelse nivåer är på uppgång, men dess planer samtidigt blir bättre. Ett exempel på detta är Optus $ 64,94 ADSL2 + upp till 120 GB bunt inklusive hemtelefon uthyrning och $ 30 av samtal kredit plan. Ring oss på Jämför Bredband på 1300 764 000 för att ta reda på om dessa planer och mer.

mobilt bredband