Telstra öppnar sociala nätverk stöd på Twitter och Facebook Telstra meddelade nyligen att det kommer att erbjuda 24 / 7 365 dagar per år kundsupport via Twitter och Facebook. Vissa människor kanske tycker att detta är bara ett annat sätt för stora telekomföretag för att undandra sig sitt ansvar, medan andra ser det som ett steg framåt mot att bli mer ansvarstagande med sina kunder. När en kund inlägg en kommentar på Telstra rsquos Twitter-sida kommer alla att kunna se det, så det rsquos i Telstra rsquos intresse att svara snabbt och med goda råd. Sedan Telstra gick Twitter under 2009 har sänt över 35.000 meddelanden till över 11.000 anhängare som svar på kundernas förfrågningar. Telstra säger att det sökte Twitter och hittade termen Telstra nämns nästan 100 miljoner gånger. Vad är signifikant för telekommunikation kunder och deras leverantörer är att Telstra hittats 20% av alla tweets på @ Telstra sker utanför kontorstid. Om telefon och bredbandsleverantörer svara på dessa meddelanden, det ger människor mer av en möjlighet att relatera med företag, och för att få hjälp. Den vann också rsquot roll om du reser utomlands, internationella samtalskostnader bli föråldrade i kundsupport process. Nu, om ditt bredband faller ut vid 01:00, kan du få en expert rsquos råd om hur man rättar till det direkt. Hälften av alla australiensare använder Facebook, så det är också en leverantör rsquos bästa intresse att ha en portal där kunderna att besöka. Telstra erbjuder möjligheter att lsquochat rsquo att stödja personal lsquolive rsquo, eller att lämna in ansökningar via sin Facebook-sida. Telstra har också skapat ett eget forum som kallas CrowdSupport, som tillåter människor att ställa frågor om produkter och tjänster, men förutom att ha medlemmar kundsupport besvara dessa frågor, andra Telstra kunder kan interagera med varandra, hjälper varandra med svar på egen hand . De flesta andra australiska bredbandsleverantörer använder även Twitter, och en del använder Facebook också. Vi gjorde en snabb sökning och hittade Optus , iiNet , iPrimus , internoden , Westnet , Eftel , Exetel och Vodafone har alla Facebook-sidor. På Twitter har vi hittat Club Telco , Vodafone , Virgin Mobile , iPrimus , internoden , Exetel , Optus och iiNet hade alla konton. Om du vill kommentera eller göra en förfrågan till din bredbandsleverantör, rsquoll Du måste gå med på Facebook och / eller Twitter som medlem. Att gå med är gratis, enkelt och lätt. Det tar bara några minuter, och allt du behöver är ett namn och en e-postadress. Med sociala nätverk kan vi hitta våra bredbandsleverantörer allt mer ansvar för sina handlingar, lättare att ta kontakt, och erbjuda mycket mer information och interaktion till sina kunder. Få på Twitter eller Facebook, kontakta din Internetleverantör (ISP), och se hur upplevelsen går. Vi vill gärna höra om det, så efteråt skicka en Tweet på Jämför Bredband Twitter-konto på @ BroadbandOz eller på Jämför Bredband Facebook-sida .

mobilt bredband